Mit főzzek ma gluténmentesen? - Blog

Én mit tettem a koronavírus ellen

2020. március 28. - Zsuzsi receptjei

A koronavírus miatt egyik napról a másikra belekerültünk egy olyan szituációba, ami gyökeresen változtatta meg mindenkinek az életét. Hosszú háborúra kell készülni egy láthatatlan ellenséggel, ezért mindenkinek bele kell adnia a saját lehetőségeihez képest a legtöbbet, hogy ezt a csatát megnyerjük. A vezetők hozhatnak szabályokat, de ha őszinte akarok lenni ez a harc a kis katonákon fog múlni. Rajtad, rajtam, rajta, rajtunk. Nekem is, neked is, nekünk is felelősségünk van abban, hogy a koronavírust megállítsuk.  zsuzsireceptjei_koronavirus.jpg

Megosztom veletek, hogy én mit tettem és bátorítalak, hogy te is írd össze te mit tettél. 

  1. Minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy ne kapjam el és ne adjam tovább a vírust.
  2. Két hete itthon vagyok, csak napi egyszer megyek el egy fél órára a parkba úgy, hogy közben nem nyúlok semmihez és nem beszélek senkivel. Szerencsére eddig nem kaptam el a betegséget.
  3. Lefertőtlenítem a társasházunk bejárati ajtaját minden este.
  4. Létrehoztam egy WhatsApp csoportot a szomszédaimmal, ahol meg tudjuk beszélni kinek, mire van szüksége. Bár egyenlőre mindenki jól van, nagyon pozitívan fogadták a szomszédok, ezt a kezdeményezést. Mindenki biztosította a másikat arról, hogy segítünk egymáson, ha kell. Ezek a felajánlások amellett, hogy megnyugtattak, nagyon jól is estek.
  5. Mivel van egészségügyi végzettségem felajánlottam a segítségemet a helyi kórháznak. Azt mondták köszönik szépen a jelentkezést, fognak szólni ha szükség lesz rám.
  6. Felhívtam az idős ismerőseimet és megkérdeztem őket, hogy vannak, beszélgettünk egy kicsit.
  7. A férjemmel együtt részt veszünk egy  hackathonon, ahol a legjobb tudásunk szerint igyekszünk informatikai megoldást találni a koronavírus miatt felmerült problémákra. 
  8. Fokozottan odafigyelek a személyi higiéniára és a lakás tisztaságára. Minden alkalommal amikor kezet mosok, azt a helyes kézmosási szabályok szerint  tesztem. A lakásban hetente többször takarítok, a kilincseket és a fogantyúkat is megtisztítom.
  9. Bevásároltam, majd egy dobozba félretettem annyi élelmet és higiéniás terméket, ami elég egy két hetes karanténra. Nem halmoztam fel, csak vettem annyit, amennyi nekünk elég. Így ha esetleg beteg lennék nem kell majd kimenni semmiért és nem fertőzünk meg senkit.
  10. Spórolunk, csak annyit fogyasztunk az élelmiszerekből és használunk az egyéb termékekből, amit szükséges.
  11. Amit lehet megpróbálok újrahasznosítani. Például a narancs héját nem dobtam ki, hanem kandírozott narancshéjat készítettem belőle.
  12. Odafigyelek a testi és lelki egészségemre. Az, hogy itthon vagyok nem egyenlő azzal, hogy a kanapén fekszem és nézem a TV-t. Igyekszem minden nap valamilyen fizikai aktivitást végezni és olyan feladatokat csinálni ami kikapcsolja az agyam. Nemrég kaptam egy puzzlet, amit most ki fogok rakni.

ÉN IS teszek, TE IS tegyél azért, hogy mindannyiunknak jobb legyen. Szerintem, ha a te listádon csak annyi van, hogy “otthon maradtam” már nagyon sokat tettél.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuzsireceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5715564530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása