Mit főzzek ma gluténmentesen? - Blog

Gluténmentes őszi receptek

2018. szeptember 16. - Zsuzsi receptjei

zsuzsireceptjei_oszi_receptek.jpg

Valahogy így ősszel a nyári meleg után mindig nagy kedvvel lendülök bele a főzésbe és persze a recept írásba.  Nehéz is kiválasztani mi kerüljön a kedvenc őszi receptjeim közé, de remélem az alma, szilva, gesztenye, dió és a sütőtök egy kis forralt borral elnyeri a ti tetszéseteket is. Élvezzétek ki az utolsó nyári napsugarakat és aztán induljon a főzőcskézés, én már tudom mit készítek karácsonykor :)

Brie sajt dióval és salátával

zsuzsi_receptjei_brie_sajt_dioval.jpg

Brie sajt dióval. Hmm! Wow! Ez jóóó! Nagyjából ezt mondtam, amikor egy étteremben megkóstoltam az alábbi előételnek kínált ételt. Aztán jött a, hát ezt otthon is meg tudom csinálni könnyedén mondat. Sok idő be telt ugyan de némi szétfolyt sajtos kísérletezés után íme a recept. Nekünk nagyon bevált, könnyen és gyorsan el is lehet készíteni. Sokféle diétába illeszkedik remekül. Akár rizs körettel is jó lehet. Mi nem szoktunk rá chilit tenni, de az étteremben úgy kínálták, szóval aki szereti tehet rá. Kattints ide a receptért! 

 

 

 

Házi készítésű gluténmentes gesztenyepüré

zsuzsireceptjei_gesztenyepure2.jpg

A boltokban kapható gluténmentes gesztenyepüré szerintem tökéletes. Őszintén szólva nem is gondoltam sokáig arra, hogy ezt én egyáltalán magamtól otthon elkészítsem. Mígnem egy kedves barátom nagyszüleinél voltunk vendégségben, ahol a nagymama a saját házi készítésű gesztenyepüréjével kínált bennünket. Isteni finom volt, a legjobb, amit valaha ettem. Szerencsésnek tartom magam, hogy kaphattam belőle. A nagyi gesztenyepüréje egész más, mint a bolti. Meg is kértem a nagyit, hogy árulja el a titkot, hogyan csinálja. Rám nézett, mosolygott és eleinte csak annyit mondott, hogy “Iszonyú sok időbe telik elkészíteni, Zsuzsikám”. Később elmondta, hogy  ő nagyon szerencsés, mert a papa szokott segíteni neki megpucolni a gesztenyét, de így is több óra mire végeznek. “Ez ilyen nyugdíjasoknak való elfoglaltság”, mondta. Viszont ha nekiállnak egyszerre jó nagy adagot csinálnak, amit aztán kis adagokban a mélyhűtőben lefagyasztanak. Még akkor, a látogatáskor megfogadtam, hogy egyszer biztosan elkészítem majd én is. Bár gyötrelmes hosszú órákig kapargatni a gesztenye héját egy kis adag házi gesztenyepüréért, kétséget kizáróan megéri. Kattints ide a receptért!

Sütőtök krémleves

suttok_kremleves_zsuzsi_recepjei.jpg

Hangulatos őszi étel a sütőtök krémleves. A legnehezebb az elkészítéseben a tök felvágása, a héjától való megszabadítás. Éles széles lapos késsel szoktam  darabolni, lassan óvatosan. Mindenképpen deszán végtem ezt a műveletet. Azokkal a részekkel szoktam elkezdeni, amiket úgy érzem, hogy könnyen el tudok vágni. Érdemes először egy egyenes alapot vágni, amin stabilan megáll majd a tök majd onnan tovább vágni. Legjobb ha sikerül félbevágni, mert akkor a magjait könnyebb kiszedni kanállal.  Ha nem megy akkor ne erőltessük nehogy baj legyen, egy leves nem ér annyit hogy egy ujjunkkal kevesebb legyen. Kattints ide a receptért!

 

 

Gluténmentes almás pite

zsuzsireceptjei_almas_pite.jpg

A gluténmentes almás pite készítés régi vágyam volt, ezért nagyon megörültem, amikor tegnap a Tesco-ban megláttam a gluténmentes réteslapot. Tudniillik évek óta próbálkozom a sütemény sütéssel, de gyakorlatilag a piskóta elkészítésében ki is merül a tudományom és azért én is vágyom néha más édességre. Amikor otthon kibontottam a csomagot egy nagy kerek leveles tésztát találtam benne. Nem az a hagyományos réteslap, amire számítottam, így a tervezett almás rétes helyett így pite lett. Én csak egy réteget tettem alulra, de láttam olyan recepteket, ahol azt javasolják, hogy a tetejére tegyünk még egy réteg tésztát. Szerintem egy rétegesen és két rétegesesen is finom, mindenki csinálja, ahogy szeretné. Kattints ide a receptért!

 

Gluténmentes forralt bor

zsuzsi_receptjei_forralt_bor2.jpg

Gluténmentes forralt bor, hogy is van ez? A bor egyáltalán gluténmentes?

Igen, a sörrel ellentétben a bor nagyon is gluténmentes. A fehér a vörös és a rozé is. A forralt bor az ádventi gyertyagyújtáshoz tökéletes. Felnőtteknek. A karácsonyi vásárokban azonban vigyázni kell mert sajnos sok helyen előre elkészített glutén tartalmú fűszerporokat használnak. Érdemes erre is rákérdezni, nehogy kellemetlenség érje az embert. A bor gluténmentes, a fűszerek gluténmentesek, már csak az arányokat kell eltalálni. De ha otthon a gluténmentes alapanyagokból készítjük nem fogunk csalódni. Az arányokon persze sok múlik, de az alábbi recept nekünk ízlik. Ízlás szerint persze variállhatóak az összetevők. Cukor helyett akár mézet is lehet bele tenni vagy a narancsok mellé egy kevés citrom is felkarikázódhat. Ha mégis úgy döntenél, hogy előre elkészített forralt bort vennél akkor mindenképp olvasd el az összetevőket. A palackozott forralt bor vagy más néven glögg nem automatikusan gluténmentes. Kattints ide a receptért! 

Gluténmentes szilvás gombóc készítés

zsuzsireceptjei_szilvasgomboc_instagram.jpgOlyan étel a gluténmentes szilvás gombóc, aminek lelke van. Finoman és kedvesen kell vele bánni és meg fogja hálálni a törődést. Kattints ide a receptért és a videóért! 

 

 

 

 

 

Jó sütés főzést és éljen az iskolakezdés.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuzsireceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr714241991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wulfie 2018.11.03. 22:25:51

Szuper tippek, szuper receptek. A lakótársam gluténérzékeny és nekem is meg kell próbálnom a lehető legjobban támogatnom őt ebben, meg ugye nem használhatjuk ugyanazokat a főzőeszközöket általában. El fogom neki készíteni ezek közül valamelyiket, mert elég nehéz időszakon megy keresztül. A házi biztosan sokkal jobb, de egyébként én vettem múlt héten egy almáspitét ami gluténmentes volt, azt hiszem az Aldiban vagy Lidl-ben sajnos nem emlékszem pontosan.
www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-szerdatol-31-10-2018/ Ezekeben szoktam nézni mindig meg a gluténmentes Facebook csoportokban, ott mindig megosztják,h mi akciós és gluténmentes. Meg a vegán csoportokat is érdemes nézni.

Zsuzsi receptjei · https://www.facebook.com/Zsuzsireceptjei/ 2018.11.04. 20:04:11

@Wulfie: Kedves Wulfie ! Köszönöm szépen az elismerést, örülök, hogy tetszenek a receptek. A zsuzsireceptjei.com weboldalamon találsz még több gluténmentes receptet. Igazán becsülendő és példamutató, ahogy a lakótársadnak szeretnél segíteni. Biztos vagyok benne, hogy ő is nagyra értékeli ezt a segítséget. Bárcsak mindenkinek ilyen lenne a hozzáálása, köszönöm szépen, hogy megosztottad ezt velünk.
süti beállítások módosítása